Lapland dag 1

23 januari 2022 - Lapland, Finland

Vannacht om drie uur op pad, op naar Schiphol. Alles verliep voorspoedig, snel inchecken, snel door de douane, even wat drinken, snel boarden maar toen….van de 160 koffers waren er 40 kwijt😳 Vertraging van ongeveer 30 minuten en nu maar hopen dat we compleet zijn. Rustige vlucht met onder ons al heel veel sneeuw.

Na 3,5 uur vliegen zijn we geland in Ivalo. Snel door de douane en op zoek naar Jos en onze koffers. Jos heeft onze groep naar de bus begeleid en na 20 min. rijden stoppen we in Hotel Kultahovi voor de lunch, rendiersoep. Dat we het zielig vinden zetten we maar snel uit ons hoofd, het is heerlijk.

Om 1 uur rijden we verder, op naar Nuorgam, een dorpje met 200 inwoners, gelegen 500 km boven de poolcirkel.

Na 2 uurtjes met de bus kwamen we aan bij Raimo en Marjatta. We kregen de sleutel van onze lodge, een klein knus huisje in the middle of nowhere. Samen met Raimo hebben we kleding uitgezocht om ons extra warm te kunnen kleden tijdens de excursies.

Daarna met z’n allen naar de huiskamer, wijntje erbij en kennismaken met de groep.

Wat een gezellige mensen, iedereen heeft z’n verhaal en vooral Jos vertelt aan tafel over zijn ervaringen met het Noorderlicht. Vol verwachting klopt ons hart want Jos belooft ons morgen een spectaculaire Noorderlicht ervaring. We kunnen niet wachten.
Marjatta heeft heerlijk voor ons gekookt. Na het eten lekker douchen en ons mandje in. Het was een lange dag en we kunnen niet wachten om morgen aan een nieuwe te beginnen. Liefs van ons❤️❤️

1. Jaynie:
    23 januari 2022
    Ohhhhhh. De koffers!!! The reindeer soup!!
    Het klinkt nou al fabulously exciting (zou wel jammer zijn van de mooie roze moonboots maar ja…).
    Can’t wait for tomorrow🤗
  2. Juliette:
    23 januari 2022
    Het avontuur is begonnen! Geniet ervan!
  3. Beitske:
    23 januari 2022
    Mooi Marja het avontuur is begonnen. Leuk zo mee te kunnen genieten door de foto’s met verhaal. Soepie ziet er inderdaad lekker uit. 😏benieuwd naar de rest van je verhalen.
  4. Peter:
    23 januari 2022
    160 koffers nodig om op vakantie te gaan. Toe maar. Fijn dat je een gedeelte ervan terug hebt. Klinkt mooi het vooruitzicht van het noorderlicht. Een huisje in eenzaamheid lijkt me ook wel tof. Ik denk dat de stilte heel bijzonder zal zijn?