Lapland dag 7

29 januari 2022 - Nuorgam, Finland

Vandaag de laatste dag maar eigenlijk willen we daar nog niet aan denken. We gaan met sneeuwschoenen op pad met “onze meisjes”. Dat leg ik nog wel een keertje uit…😊 Raimo is onze gids vandaag. Met hem erbij kunnen we de paden af en door de diepe sneeuw lopen. In de lodge krijgen we een lunchpakket en warme bessensap mee en Raimo zorgt voor de worstjes.

We beginnen meteen aan het zwaarste stuk, bergje op was pittig, maar we lopen stevig door. We lopen naar een kota waar Raimo het vuur aan maakt. Worstjes op de spiesen en opwarmen maar. Raimo heeft weer mooie verhalen te vertellen zoals altijd.

De terugweg was naar beneden dus dat ging makkelijker. Raimo vroeg ons of we het laatste stuk gewoon naar beneden wilden of met wat meer fun zoals hij dat zei. Natuurlijk kozen we alle 5 voor dat laatste dus het steilste stuk deden we op onze kont, glijdend door de diepe sneeuw.

Thuis de schoenen uit en nog even naar de supermarkt en het winkeltje van de Sami. En boodschappen doen doe je hier met de slee. Nog even op zoek voor wat souveniertjes voor thuis en bij de Sami een zakje rendiervlees voor Gijsje en Pips.

’s-avonds hadden we een traditioneel Laps diner en Raimo en zijn zoon waren gekleed in typisch Lapse kleding. Heerlijk gegeten en Raimo en Marjatta bedankt voor een geweldige week. Voor Jos hadden we een afscheidskado gekocht met mooie foto’s van deze prachtige week. Nog even een drankje bij “onze meisjes” en dan naar bed. Morgen om 6 uur worden we opgehaald.

Met pijn in ons hart, maar met prachtige herinneringen, moeten we afscheid nemen van deze overweldigende vakantie.

Liefs van ons❤️❤️